Jobboard

Medior Software Engineer

Stel een vraag
Istia Software B.V.

Medior Software Engineer

  • icon-marker Created with Sketch. Actief in Breda en Eindhoven
  • icon-clock Created with Sketch. Full-time
Vereisten
  • HBO-denkniveau
  • 3 jaar relevante werkervaring
  • Ervaren in de volgende hard skills: Javascript, HTML5, ASP.NET, C#, IIS, webservices en MS SQL Server
  • Team speler (Wekelijks projectoverleg om elkaar te ondersteunen bij projecten)
  • Probleemoplossend vermogen
  • Vooruit denken (Nadenken over de praktische gevolgen van een ontwikkeling en hierbij een risicoinschatting maken)
  • Goede communicatie (Durf vragen te stellen als je ergens tegenaan loopt en wees actief in het ondersteunen van collega's als zij dezelfde vragen hebben.)
Aanbod
  • icon-dot Created with Sketch. Salaris van €3.000 - €3.800 (Afhankelijk van je ervaring)
  • icon-dot Created with Sketch. 24 vakantiedagen
  • icon-dot Created with Sketch. Opleidingsmogelijkheden in overleg
  • icon-dot Created with Sketch. Servicedienst (beschikbaarheidsdienst)
Werkzaamheden
  • 15% Analyseren
  • 50% Ontwikkelen
  • 20% Testen
  • 15% Teamoverleg
Bekijk meer
Bekijk minder

Vacature

Voor de meer service gerichte developer hebben wij nu een hele mooie kans. Wanneer jij het type bent die het te gek vindt om issues uit te zoeken en op te lossen en er daarnaast voor te zorgen dat opgeleverde projecten optimaal werken, dan is dit de baan voor jou.

In deze positie werk je in een team van verschillende developers die allemaal verschillende skillsets hebben. Samen met je team nemen je de verantwoordelijkheid voor het programmeren, testen en onderhoud van de opgeleverde projecten. Veel van de projecten worden gedaan in ASP.NET en javascript. Als medior software engineer zul je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Je handelt service calls af (vragen, aanvragen, problemen) van klanten, hierbij heb je indien nodig direct contact met de klant. Dit doe je efficiënt door je werk goed te organiseren, de juiste prioriteiten te stellen en zonder het overzicht te verliezen, uiteraard in overleg met je directe collega’s.

Daarnaast werk je mee aan nieuwe oplossingen, veelal in sprint vorm, en draagt bij tot een probleemloze implementatie voor bestaande en nieuwe klanten. Je bent communicatief vaardig (je hebt contact met de klant), je kunt goed multitasken, je vind het uitdagend om in problemen te duiken en snel schakelen is helemaal je ding. Het gemeenschappelijke doel is om een vraag of issue om te buigen naar een positieve ervaring voor de klant. Dit is belangrijk, want de tevredenheid van de klanten en het waarborgen van kwaliteit staan hoog in het vaandel.

  1. 1 Service calls (vragen, aanvragen en problemen) van klanten beantwoorden
  2. 2 Items van kortetermijnprojecten onwikkelen (Sprints)
  3. 3 Lange termijnprojecten (Zowel intern als klantimplementaties)

Agenda

Teun Maas

Projectleider

Opleveren van sprintitems naar test

icon-chevron-up Created with Sketch.
Ma

Klantondersteuning bij test

icon-chevron-up Created with Sketch.
Di

Opleveren sprint

icon-chevron-up Created with Sketch.
Wo

Wekelijks projectoverleg

icon-chevron-up Created with Sketch.
Do
Vr
08:30
09:30
10:30
11:30
12:30
13:30
14:30
15:30
16:30
i
Opstarten en planning
08:30 09:15

Met een kop koffie en bekijk in het ticketsysteem van Istia of er noemenswaardige calls van klanten zijn binnengekomen. Om 09:00 bespreken we de planning en eventuele obstakels

i
Na de dagstart
09:15 10:00

Pak je eerst de service calls op die nog open staan, het beantwoorden van klantvragen en het verhelpen van eventuele problemen.

i
Projecten
10:00 13:00

Hopelijk is er niet te veel tijd gaan zitten in het afronden van de service calls, want waar het bij Istia vooral om draait zijn de projecten. Denk hierbij aan implementatietrajecten bij nieuwe klanten, verbeterprojecten bij bestaande klanten of interne R&D projecten. Hierin wordt van jou verwacht dat je uiteindelijk zelf ownership gaat nemen over de projecten waar je aan werkt. Hierin overleg je met de projectleider en je directe collega’s indien je ergens tegenaan loopt, zodat we samen het project tot een zo goed mogelijk einde kunnen brengen.

i
Pauze!
13:00 13:30

Binnen Istia ben je vrij om te bepalen hoe laat je precies gaat lunchen, maar onze eigen ervaring leert dat je tegen deze tijd wel toe bent aan wat te eten.

Op maandag worden ontwikkelde items van de afgelopen sprint opgeleverd naar de Istia testomgeving voor de desbetreffende klant.
13:30 15:30
i
In de middag wordt er vaak aan projecten gewerkt, of aan vragen/ problemen bij klanten die niet kunnen wachten tot de volgende dag.
15:30 17:00

In de avonden en weekenden wordt er in principe niet gewerkt, wel is het zo dat klanten van Istia vaak ook in de avonden en weekenden werken. Indien er een noodgeval is wordt er verwacht dat iedereen tot op zekere hoogte bereid is om hierbij te ondersteunen.

i
Opstarten en planning
08:30 09:15

Met een kop koffie en bekijk in het ticketsysteem van Istia of er noemenswaardige calls van klanten zijn binnengekomen. Om 09:00 bespreken we de planning en eventuele obstakels

i
Na de dagstart
09:15 10:00

Pak je eerst de service calls op die nog open staan, het beantwoorden van klantvragen en het verhelpen van eventuele problemen.

i
Projecten
10:00 13:00

Hopelijk is er niet te veel tijd gaan zitten in het afronden van de service calls, want waar het bij Istia vooral om draait zijn de projecten. Denk hierbij aan implementatietrajecten bij nieuwe klanten, verbeterprojecten bij bestaande klanten of interne R&D projecten. Hierin wordt van jou verwacht dat je uiteindelijk zelf ownership gaat nemen over de projecten waar je aan werkt. Hierin overleg je met de projectleider en je directe collega’s indien je ergens tegenaan loopt, zodat we samen het project tot een zo goed mogelijk einde kunnen brengen.

i
Pauze!
13:00 13:30

Binnen Istia ben je vrij om te bepalen hoe laat je precies gaat lunchen, maar onze eigen ervaring leert dat je tegen deze tijd wel toe bent aan wat te eten.

Op dinsdag wordt de klant ondersteund in het testen, indien nodig. Je zult in deze ook direct contact hebben met de klant.
13:30 15:30
i
In de middag wordt er vaak aan projecten gewerkt, of aan vragen/ problemen bij klanten die niet kunnen wachten tot de volgende dag.
15:30 17:00

In de avonden en weekenden wordt er in principe niet gewerkt, wel is het zo dat klanten van Istia vaak ook in de avonden en weekenden werken. Indien er een noodgeval is wordt er verwacht dat iedereen tot op zekere hoogte bereid is om hierbij te ondersteunen.

i
Opstarten en planning
08:30 09:15

Met een kop koffie en bekijk in het ticketsysteem van Istia of er noemenswaardige calls van klanten zijn binnengekomen. Om 09:00 bespreken we de planning en eventuele obstakels

i
Na de dagstart
09:15 10:00

Pak je eerst de service calls op die nog open staan, het beantwoorden van klantvragen en het verhelpen van eventuele problemen.

i
Projecten
10:00 13:00

Hopelijk is er niet te veel tijd gaan zitten in het afronden van de service calls, want waar het bij Istia vooral om draait zijn de projecten. Denk hierbij aan implementatietrajecten bij nieuwe klanten, verbeterprojecten bij bestaande klanten of interne R&D projecten. Hierin wordt van jou verwacht dat je uiteindelijk zelf ownership gaat nemen over de projecten waar je aan werkt. Hierin overleg je met de projectleider en je directe collega’s indien je ergens tegenaan loopt, zodat we samen het project tot een zo goed mogelijk einde kunnen brengen.

i
Pauze!
13:00 13:30

Binnen Istia ben je vrij om te bepalen hoe laat je precies gaat lunchen, maar onze eigen ervaring leert dat je tegen deze tijd wel toe bent aan wat te eten.

De sprintitems die goedgekeurd zijn door de klant worden opgeleverd naar de live omgeving.
13:30 15:30
i
In de middag wordt er vaak aan projecten gewerkt, of aan vragen/ problemen bij klanten die niet kunnen wachten tot de volgende dag.
15:30 17:00

In de avonden en weekenden wordt er in principe niet gewerkt, wel is het zo dat klanten van Istia vaak ook in de avonden en weekenden werken. Indien er een noodgeval is wordt er verwacht dat iedereen tot op zekere hoogte bereid is om hierbij te ondersteunen.

i
Opstarten en planning
08:30 09:15

Met een kop koffie en bekijk in het ticketsysteem van Istia of er noemenswaardige calls van klanten zijn binnengekomen. Om 09:00 bespreken we de planning en eventuele obstakels

i
Na de dagstart
09:15 10:00

Pak je eerst de service calls op die nog open staan, het beantwoorden van klantvragen en het verhelpen van eventuele problemen.

i
Projecten
10:00 13:00

Hopelijk is er niet te veel tijd gaan zitten in het afronden van de service calls, want waar het bij Istia vooral om draait zijn de projecten. Denk hierbij aan implementatietrajecten bij nieuwe klanten, verbeterprojecten bij bestaande klanten of interne R&D projecten. Hierin wordt van jou verwacht dat je uiteindelijk zelf ownership gaat nemen over de projecten waar je aan werkt. Hierin overleg je met de projectleider en je directe collega’s indien je ergens tegenaan loopt, zodat we samen het project tot een zo goed mogelijk einde kunnen brengen.

i
Pauze!
13:00 13:30

Binnen Istia ben je vrij om te bepalen hoe laat je precies gaat lunchen, maar onze eigen ervaring leert dat je tegen deze tijd wel toe bent aan wat te eten.

i
Wekelijks overleg projecten
13:30 15:30

Elke donderdag is er projectoverleg tussen ontwikkelaars en de projectleider. Wat hebben we de afgelopen week gedaan, waar zijn we tegenaan gelopen en wat is het plan voor komende week. Deze meeting staat in het teken van open discussie en het meedenken met elkaar.

i
In de middag wordt er vaak aan projecten gewerkt, of aan vragen/ problemen bij klanten die niet kunnen wachten tot de volgende dag.
15:30 17:00

In de avonden en weekenden wordt er in principe niet gewerkt, wel is het zo dat klanten van Istia vaak ook in de avonden en weekenden werken. Indien er een noodgeval is wordt er verwacht dat iedereen tot op zekere hoogte bereid is om hierbij te ondersteunen.

i
Opstarten en planning
08:30 09:15

Met een kop koffie en bekijk in het ticketsysteem van Istia of er noemenswaardige calls van klanten zijn binnengekomen. Om 09:00 bespreken we de planning en eventuele obstakels

i
Na de dagstart
09:15 10:00

Pak je eerst de service calls op die nog open staan, het beantwoorden van klantvragen en het verhelpen van eventuele problemen.

i
Projecten
10:00 13:00

Hopelijk is er niet te veel tijd gaan zitten in het afronden van de service calls, want waar het bij Istia vooral om draait zijn de projecten. Denk hierbij aan implementatietrajecten bij nieuwe klanten, verbeterprojecten bij bestaande klanten of interne R&D projecten. Hierin wordt van jou verwacht dat je uiteindelijk zelf ownership gaat nemen over de projecten waar je aan werkt. Hierin overleg je met de projectleider en je directe collega’s indien je ergens tegenaan loopt, zodat we samen het project tot een zo goed mogelijk einde kunnen brengen.

i
Pauze!
13:00 13:30

Binnen Istia ben je vrij om te bepalen hoe laat je precies gaat lunchen, maar onze eigen ervaring leert dat je tegen deze tijd wel toe bent aan wat te eten.

Vrijdag zal over er over het algemeen aan projecten gewerkt worden of is er ruimte voor punten die uit de projectmeeting van donderdag naar voren zijn gekomen.
13:30 15:30
i
In de middag wordt er vaak aan projecten gewerkt, of aan vragen/ problemen bij klanten die niet kunnen wachten tot de volgende dag.
15:30 17:00

In de avonden en weekenden wordt er in principe niet gewerkt, wel is het zo dat klanten van Istia vaak ook in de avonden en weekenden werken. Indien er een noodgeval is wordt er verwacht dat iedereen tot op zekere hoogte bereid is om hierbij te ondersteunen.

Praktijkvoorbeeld

Een klant meldt in een service call dat een pickkar vast zit.

Werken bij Istia Software B.V.

Istia Software B.V. is in 2010 opgericht vanuit de gedachte dat supply chain software anders en vooral beter kon. Innovatie en vernieuwing liggen aan de basis van ons bedrijf. 

Bekijk het bedrijfsprofiel
Actief in Nederland
Opgericht in 2010
icon-marker-2 Created with Sketch. Hoofdkantoor in Breda
Aantal medewerkers: 8
icon-age Created with Sketch. Gem. Leeftijd: 46
icon-sex Created with Sketch. 90% Man / 10% Vrouw
Istia heeft een nexgen cloud WMS ontwikkeld wat naadloos aansluit bij de hedendaagse logsistieke behoefte van handels en e-commerce bedrijven. Hierin zijn wij uniek en willen onder andere binnen drie jaar een vooraanstaande WMS shortlist speler worden in het SAP eco-systeem waarin wij als enige een cloud oplossing bieden voor SAP business-one en Business by design. Teun Maas, Projectleider

Collega’s

Teun Maas (24) Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?

Bij Istia heb ik de mogelijkheid mijzelf breed in te zetten. Daarnaast was ik na mijn eerste gesprek direct overtuigd van het product dat Istia heeft ontwikkeld en de groeimogelijkheden in de nabije toekomst, hier wil ik graag deel van uitmaken.

Wat doe je in je vrije tijd?

Voornamelijk sport (Voetbal en fitness), daarnaast breng ik graag tijd door met vrienden en familie en dan is de week al snel gevuld.

Ewald Volmer (52) Senior Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?

Vanwege de uitdaging, grootte van het bedrijf (platte structuur) en de flexibiliteit die je krijgt (in meerdere opzichten).

Wat doe je in je vrije tijd?

Sporten (tennis), wandelen, fietsen en films/series kijken.

 

Jurgen Oosterwijk (40) Chief Commercial Officer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?

Ik ben gaan werken bij Istia, omdat ik heel erg geloof in de mensen achter Istia, zowel zakelijk als privé. De vrije blik om het onmogelijke mogelijk te maken door de logica te zoeken en deze toe te passen. De drive om de personen en daarmee de business verder te ontwikkelen. Door alles met elkaar te bespreken waardoor mijn eigen blik/mening ook ten goede kan worden aangepast

Wat doe je in je vrije tijd?

4 kinderen managen 😉 en als er nog tijd over is.. hou ik van Fietsen, Tennissen en met de boot zeilen over de friese meren. Tijdens deze bezigheden genieten van een hapje en drankje.

Leon Meijs (57) Account Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?

Bij Istia kreeg ik een uitdagende functie aangeboden, waarbij ik korte lijnen heb met mijn collega’s. Verder sta ik volledig achter het product en ben ik van mening dat we ons in een markt begeven waar een hoop te winnen is.

Wat doe je in je vrije tijd?

Sport (Fietsen, tennis), gezelligheid opzoeken.

Doorgroeimogelijkheden

Bij Istia is er voor iedere medewerker de mogelijkheid om in het bedrijf door te groeien wanneer je de juiste motivatie en resultaten aan kunt tonen. 

Zo is er de mogelijkheid om als medior software engineer door te groeien tot senior software engineer. Wanneer je echt grote stappen in je (persoonlijke) ontwikkeling wilt maken is het zelfs mogelijk om lead software engineer van Istia te worden.  

  1. 1 Senior Software Engineer
  2. 2 Lead Software Engineer

Contractvormen

In de meeste gevallen biedt Istia je bij start van de samenwerking een contract aan voor bepaalde tijd. Maar de kans bestaat ook dat dit direct wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, dit is afhankelijk van de ervaring die je meebrengt. 

 

Sollicitatieproces

Het sollicitatieproces van Istia begint met een beoordeling van het ontvangen CV, hierin wordt gekeken of het CV voldoet aan onze eisen en wensen. 

Hierna zal er een eerste gesprek telefonisch plaatsvinden. Dit eerste gesprek zal je voeren met de CEO van Istia, Remko Been en de projectleider, Teun maas. 

Nadat het eerste gesprek succesvol is verlopen word je uitgenodigd voor een tweede gesprek op locatie. Tijdens dit tweede gesprek zal je skillset getest worden. Wanneer je het gewenste resultaat behaald zul je een contractvoorstel van Istia ontvangen, dit voorstel wordt in het derde gesprek besproken. 

Nadat je het contract hebt ondertekend ben je officieel in dienst van Istia!

Teun Maas

Projectleider
  1. 1 Sollicitatie
  2. 2 Telefonisch eerste gesprek met Remko en Teun
  3. 3 2e gesprek inclusief skill-test
  4. 4 3e gesprek (contractbespreking)
  5. 5 In dienst!

Word jij onze
nieuwe collega?

Twijfel niet, stel gerust een vraag. Wij helpen je graag verder.

Medior Software Engineer

Istia Software B.V. — Breda en Eindhoven

Verstuurd!

Houd je inbox in de gaten, we nemen contact met je op.

Sluiten
icon-minus copy Created with Sketch.

Stel een vraag

Istia Software B.V.

Verstuurd!

Houd je inbox in de gaten, we nemen contact met je op.

Terug naar de vacature